Filozoficzne brednie, w na tyle ciekawym opakowaniu, że dotrwałem do końca. Dobra scenografia i kostiumy. Przemiany aktorki ciekawe. Tempo filmu zdecydowanie nurzące. Gra Cate raczej sztuczna. Żadna rozrywka, średnia inspiracja.
Ciesz się, że ty zrozumiałeś. Ale jesteś inteligentny! Polska jest dumna z ciebie.
"Nie zrozumiałeś filmu" to argument z którym nie ma szans żadna polemika. Może dlatego właśnie jest przytaczany kiedy inne argumenty nie obronią tezy.
A może nie ma co tu rozumieć i jedynie możliwa jest nadinterpretacja? :) Do pseudofilozoficznych dialogów zawsze można wymyślić pseudofilozoficzne wyjaśnienie. :)
Zgadzam sie nurzace i przeintelektualizowane. Tez ledwo dotrwalam do konca. Jedyny atut, to Cate Blanchett, gdyby nie ona sadze, ze niewiele osob poszloby na ten flm:-(
O matko, no masz rację, tak się zasugerowałam wypowiedzią założyciela tematu, że skopiowałam słowo z błędem, A przecież nie robię błędów, ha ha:-)
Bardzo artystyczny Dołujący Wulgarny
Z powalającymi, szokującymi przemówieniami na temat sztuki
Mądrościami na temat kondycji ludzkości
Najczęściej bełkotliwymi ale czasem prawdziwymi do bólu ( dzisiejsza sztuka nie jest za grosz oryginalna... )
Film wywołuje fascynację i zaciekawienie oraz czasem chęć wyłączenia go, bo nie da się oglądać
Jest nudny i pozbawiony fabuły Obejrzałem do końca tylko ze względu na piękną oprawę wizualną
Manifesty są bełkotliwe i wyłączałem się w połowie każdego
A może taki był cel filmu ? Że te przemówienia są bez sensu i wartości...
Przede wszystkim to popis aktorski Cate Blanchett - wcielającej się w 12 rożnych postaci.
Karl Marx / Friedrich Engels, Manifesto of the Communist Party (1848)
Tristan Tzara, Dada Manifesto 1918[5] (1918)
Philippe Soupault, Literature and the Rest (1920)
Lucio Fontana, White Manifesto (1946)
John Reed Club of New York, Draft Manifesto (1932)
Constant Nieuwenhuys, Manifesto (1948)
Alexander Rodchenko, Manifesto of Suprematists and Non-Objective Painters (1919)
Guy Debord, Situationist Manifesto (1960)
Filippo Tommaso Marinetti, The Foundation and Manifesto of Futurism (1909)
Giacomo Balla / Umberto Boccioni / Carlo Carrà / Luigi Russolo / Gino Severini, Manifesto of the Futurist Painters (1910)
Guillaume Apollinaire, The Futurist Antitradition (1913)
Dziga Vertov, WE: Variant of a Manifesto (1922)
Bruno Taut, Down with Seriousism! (1920)
Bruno Taut, Daybreak (1921)
Antonio Sant'Elia, Manifesto of Futurist Architecture (1914)
Coop Himmelb(l)au, Architecture Must Blaze (1980)
Robert Venturi, Non-Straightforward Architecture: A Gentle Manifesto (1966)
Wassily Kandinsky / Franz Marc, "Preface to the Blue Rider Almanac" (1912)
Barnett Newman, The Sublime is Now (1948)
Wyndham Lewis, Manifesto (1914)
Manuel Maples Arce, A Strident Prescription (1921)
Vicente Huidobro, We Must Create (1922)
Naum Gabo / Antoine Pevsner, The Realist Manifesto (1920)
Naum Gabo / Antoine Pevsner, The Realistic Manifesto (1920)
Kazimir Malevich, Suprematist Manifesto (1916)
Olga Rozanova, Cubism, Futurism, Suprematism (1917)
Alexander Rodchenko, Manifesto of Suprematists and Non-Objective Painters (1919)
Tristan Tzara, Dada Manifesto 1918 (1918)
Tristan Tzara, Manifesto of Monsieur Aa the Antiphilosopher (1920)
Francis Picabia, Dada Cannibalistic Manifesto (1920)
Georges Ribemont-Dessaignes, The Pleasures of Dada (1920)
Georges Ribemont-Dessaignes, To the Public (1920)
Paul Éluard, Five Ways to Dada Shortage or two Words of Explanation (1920)
Louis Aragon, Dada Manifesto (1920)
Richard Huelsenbeck, First German Dada Manifesto (1918)
André Breton, Manifesto of Surrealism (1924)
André Breton, Second Manifesto of Surrealism (1929)
Lucio Fontana, White Manifesto (1946)
(Andrew Upton and their children, Dashiell, Roman, and Ignatius) Claes Oldenburg, I am for an Art... (1961)
Yvonne Rainer, No Manifesto (1965)
Emmett Williams, Philip Corner, John Cage, Dick Higgins, Allen Bukoff, Larry Miller, Eric Andersen, Tomas Schmit, Ben Vautier (1963–1978), George Maciunas, Fluxus Manifesto (1963)
Mierle Laderman Ukeles, Maintenance Art Manifesto (1969)
Kurt Schwitters, The Merz Stage (1919)
Sol LeWitt, Paragraphs on Conceptual Art (1967)
Sol LeWitt, Sentences on Conceptual Art (1969)
Sturtevant, Shifting Mental Structures (1999)
Sturtevant, Man is Double Man is Copy Man is Clone (2004)
Adrian Piper, Idea, Form, Context (1969)
Stan Brakhage, Metaphors on Vision (1963)
Jim Jarmusch, Golden Rules of Filmmaking (2002)
Lars von Trier / Thomas Vinterberg, Dogme 95 (1995)
Werner Herzog, Minnesota Declaration (1999)
Lebbeus Woods, Manifesto (1993) – Epilogue
Skoro manifesty tych osób są dla Ciebie bełkotliwe to proponuję żebyś stworzył coś porywającego ;-)